Články

Jak se zorientovat ve vyúčtování energií? Jak na jejich přepis? Pomoci může i realitní makléř

Dodavatel, odběratel, zprostředkovatel… Často se setkávám s tím, že se lidé neorientují v pojmech týkajících se energií. Nemají přehled o tom, co obsahuje jejich faktura nebo smlouva na plyn či elektřinu. A navíc mají starší generace vůči energetice zakotvenou určitou opatrnost, která pramení ze špatných zkušeností z dob dávno minulých. Proč toto téma otevírám právě […]

Více

Co dělat s černou stavbou?

Následující příklad není bohužel v realitní praxi vůbec ojedinělý. Na pozemku, který si chcete koupit, stojí malý dům, který není zapsaný v katastru nemovitostí. Nebo vlastníte pozemek a po čase zjistíte, že na něm soused, který ho měl udržovat, postavil chatu. Co je v takovém případě možné dělat? Je lepší černou stavbu odstranit nebo dodatečně povolit? Tyto otázky […]

Více

Realitní průvodce: Bez virtuálních prohlídek se při prodeji nemovitostí neobejdeme

Virtuální prohlídky nemovitostí. Jejich využití při prodeji domů a bytů se jen za poslední roky zvýšilo několikanásobně. Důvod je pochopitelný. Nejdřív svou roli sehrál technický boom a zkvalitňování služeb v oblasti realit, poté karanténní opatření a také strach z koronaviru. Skenování nemovitostí proto právem patří mezi základní nástroje, s nimiž by měl realitní makléř operovat. […]

Více

Výhody homestagingu v praxi: Klient prodá nemovitost rychleji a za víc

Rychlý a bezproblémový prodej nemovitosti za co nejvíc peněz. Buďme upřímní. To si přejí klienti i makléři. Výrazně tomu může pomoci homestaging. Přesto ho v Čechách zatím využívá jen minimum realitních makléřů.   Homestaging neboli zatraktivnění nemovitosti před jejím prodejem je pojem, který na Západě znají už čtyřicet let. Vychází ze slov home (domov) a stage (představení). […]

Více

Příběh nemovitosti: Jak jsem prodal třípodlažní byt za tři týdny

Třípodlažní byt 3+kk. Prodej takové nemovitosti není jednoduchý a může se dost protahovat. Má totiž výrazně omezenou cílovou skupinu kupujících. Co mi pomohlo prodat atypický byt v rekordně krátkém čase tří týdnů? Kombinace moderních marketingových nástrojů a důkladná příprava na prohlídky bytu.   Každá nemovitost má svá specifika a tím pádem i svou cílovou skupinu. Na […]

Více